Referanse - Treningssenter

Økt medlemsvekst og 80% aktive medlemmer under Technogyms Let`s Move

TekstMari Hansen

FotoMari Hansen

Skullerud Sport Senter hadde 80% aktive medlemmer under Lets Move 2019. De opplevde medlemsvekst og økt aktivitet på senteret også i lang tid etter at Lets Move var over. Leadsgenerering via sosiale medier var en av suksessene Kråkerøy Trening opplevde under Let`s Move. I tillegg til økt aktivitet, engasjement og publisitet i pressen. Les suksessoppskriften til Skullerud Sport Senter og Kråkerøy Trening.

Kontakt oss
Kjell Olav Engen

Kjell Olav Engen

Sales Manager

+47 977 69 852

“Bransjen ønsker å ta tak i alle de som er der ute, og som ikke er medlem på et treningssenter. De håper på å få flere inn til seg, og der syntes jeg at Let`s Move fra Technogym er den helt perfekte kampanjen å ha. Både antall nye medlemmer og antall aktive medlemmer, øker på grunn av kampanjen, også i lang tid etter at Let`s Move er avsluttet.” – Jorunn Foss, daglig leder og eier Skullerud Sport Senter.

Hva er Let`s Move?

Let`s Move for a better world fra Technogym er verdens største, aktive kampanje. Let`s Move tar opp kampen mot fedme, og fysisk inaktivitet blant barn og unge, som er et globalt, økende problem. Let`s Move ble til i 2013, og for hvert år har kampanjens engasjement økt betraktelig. Let`s Move fungerer ved at deltakerne samler moves ved å være i aktivitet. Jo høyere aktivitetsnivå, jo flere moves opptjener den enkelte. All aktivitet blir samlet opp automatisk i MyWellness Cloud fra Technogym, en skybasert løsning, som snakker med både deg, kundene og treningsapparatene. Sentrene må samle et visst antall moves for å få en premie fra Technogym. Premiene kommer i tre ulike størrelser slik at det skal være mulig for alle typer treningssentre å delta. Premien doneres til et veldedig formål som jobber for å aktivisere barn. Se mer om MyWellness Cloud her.

80% aktive medlemmer under Let`s Move. En økning på 20% sammenliknet med gjennomsnittstall for resten av året. 

Skullerud Sport Senter, et senter med alt som Technogym har å by på, har utmerket seg i de seneste Let`s Move kampanjene fra Technogym. I 2019 fikk de med svimlende 800 av sine 2000 medlemmer til å aktivt delta i kampanjen. «Let`s Move har en enorm innvirkning på senteret, besøkstallene går merkbart opp både under, men også lenge etter at Let`s Move er ferdig. Det er jo det vi jobber mot hele tiden, at flere mennesker skal være i aktivitet». Jorunn Foss, daglig leder og eier, Skullerud Sport Senter.

Skullerud Skillrun fra Technogym

Skillrun løpetimer er en populære gruppetime hvor medlemmene kan samle moves sammen.

Falt for Let`s Move fra første stund

Skullerud Sport Senter falt for Let`s Move fra Technogym allerede første gang de hørte om den.  «Det er ikke snakk om å vinne her, alle kan delta. Uansett forutsetning og nivå. Du trenger ikke trene deg opp i forkant, her er det bare å være med. Helsegevinsten for den enkelte, i tillegg til å bidra til en god sak, er det som trekker folk. Det er klart at folk står på litt ekstra, og er mer aktive i perioden. Vi hadde 80% aktive medlemmer i under Let`s Move, noe som er mye høyere enn resten av året. Men de som deltar merker en forskjell på kropp og sinn, og legger inn en ekstra innsats for at trening og aktivitet blir en naturlig del av hverdagen, også etter at kampanjen er ferdig».  Jorunn Foss.

skullerud lets move

Den spreke gjengen på Skullerud Sport Senter – Jorunn Foss, Stig Nordstrand, Tore Foss, Dagfinn Brendemo

Let`s Move ga en enorm leadsgenerering, en liste på hele 232 nye potensielle kunder, økt aktivitet og økt medlemsvekst i lang tid etter kampanjen er resultatet hos Kråkerøy Trening. De valgte å sette sin egen piff på Let`s Move.

Kråkerøy trening

Kråkerøy Trening i Fredrikstad

Kråkerøy Trening samlet opp hele 232 nye, potensielle medlemmer via en kundeliste i Messenger, i forbindelse med Lets Move. De kjørte også på med en gratis treningsmåned, hvor alle som meldte seg på fikk være med å donere sin aktivitet. 50 nye kunder, meldte seg på. Kråkerøy Trening opplevde svært mye engasjement, aktivitet og publisitet rundt senteret og saken i perioden. 

Kråkerøy Trening er ett fullsortiments Technogymsenter med eiere som virkelig har lidenskap for trening. Kråkerøy Trening har hatt stor tro på Let`s Move sitt budskap, og valgte å satse litt ekstra under årets Let`s Move. De satte seg et mål på 300 000 moves, og ønsket å donere kr 10 000, fra egen lomme, til en organisasjon som jobber for å aktivisere barn i lokalmiljøet. Kråkerøy benyttet seg av Facebookannonser og en egen chatbot i Messenger for å spre budskapet og samle opp leads i en kundeliste i ettertid. Selve investeringen på Facebook var relativt liten, med tanke på all publisitet og engasjement dette skapte. For å være attraktive for nye medlemmer, valgte Kråkerøy Trening å tilby gratis trening for nye medlemmer i hele mars, hvor man kunne være med å donere sin aktivitet til den gode saken. Kråkerøy lot publikum få være med å både nominere og stemme, og den gjeve premien gikk til Barnas stasjon.

barnas stasjon

Barnas Stasjon var organisasjonen som ble stemt frem som vinner av premien, hvor medlemmene donerte sin aktivitet til formålet.

Stort engasjement – langt utenfor senteret 

“Engasjementet vi så rundt årets Let`s Move var virkelig annerledes, på en positiv måte. Det at vi valgte å donere penger til en god sak for barn, skapte et enormt engasjement. Vi nådde ut til mange flere enn de vi vanligvis når ut til, og fikk også mye publisitet i pressen. Vi nådde lett målet vi hadde satt oss på 300 000 moves, i god tid før kampanjeperioden var over. Videre samlet vi opp enormt mange leads på potensielle, nye medlemmer. Annonser i sosiale medier har vist seg å være en enkel og svært effektiv måte å nå bredt ut på. Det er klart vi fikk flere nye medlemmer i perioden, men det er først nå i høst at vi virkelig ser etterdønningene av Let`s Move. ” Siv Nilsrud, Daglig leder og eier Kråkerøy Trening.

Marianne Løvli og Siv Nilsrud, Daglig leder og eiere Kråkerøy Trening

Marianne Løvli og Siv Nilsrud, Daglig leder og eiere Kråkerøy Trening

Vinn – vinn for alle

Let`s Move er en vinn-vinn for alle involverte. Både for senteret som får promotere en sunnere livsstil og bidra til et godt formål. Men også for medlemmene som vil se resultater av sitt forhøyde aktivitetsnivå. Let`s Move får opp aktivitetsnivået på senteret, sprer motivasjon og engasjement, og bidrar til å selge flere medlemskap og PT-timer, samtidig som ditt senter får økt engasjement i sosiale kanaler.

Hvordan registrerer du aktivitet under Let`s Move?

Mywellness Cloud fra Technogym, har siden lanseringen i 2012, blitt den foretrukne plattform for Connected Wellness for treningssenterbransjen. Mywellness finnes nå i over 15 000 helse- og treningssentre og har over 10 millioner brukere. En skybasert teknologi som snakker med apparatene, medlemmene og deg som eier. For medlemmet er Mywellness en app, som gir brukeren en unik digital treningsopplevelse. Brukeren kan lagre alle sine innendørs- og utendørsaktiviteter i sin Mywellness konto, og følge med og få feedback på resultater. I tillegg kan personlig trener legge opp treningsprogram og følge opp treningsresultater på en smidig måte.  Les mer om Mywellness Cloud fra Technogym.

Ønsker du å vite mer om våre digitale løsninger, gruppetimeformater, eller produkter? Eller ønsker du hjelp med å øke aktive medlemmer og få opp medlemstallene? Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat. Påmeldingen for Let`s Move 2020 er åpnet, og vi hjelper deg gjerne med påmelding.

REKORDTALL FOR “LET’S MOVE FOR A BETTER WORLD 2019