Artikkel

Medlemsreisen – hva motiverer det enkelte medlemmet til å komme tilbake?

TekstMari Hansen

FotoTechnogym

Hvordan kan du best jobbe med medlemsreisen på ditt på treningssenter? Hvordan kan du skape en mer personlig relasjon og beholde dine medlemmer lenger?

Kontakt oss

Kjell Olav Engen

Sales Manager

+47 977 69 852

Hva driver og motiverer det enkelte medlemmet til å være aktiv og trene? Hvordan kan du, ved å vite hva medlemmets motivasjon og ambisjon er, øke aktiviteten på senteret? Få flere tilbakevendede medlemmer? Og samtidig øke din inntjening?

Et treningssenter som har jobbet mye med medlemsreisen og som har oppnådd stor suksess med måten de følger opp sine medlemmer på, er Skullerud Sport Senter i Oslo. Et fullt innredet Technogymtreningsssenter som siden 2011 har jobbet målrettet med medlemsoppfølging via Technogym Mywellness. Skullerud Sport Senter har en ekstremt lav andel støttemedlemmer. I tillegg til en svært lav utmeldingsgrad, på mellom en til to prosent. For å opprettholde den høye graden av aktivitet på senteret, samt beholde medlemmene, har de satset alle kortene på medlemsoppfølging. Skullerud Sport Senter har en unik tilnærming når det kommer til oppfølging av hvert enkelt medlem, noe som har vist seg å være smart valg i den tøffe konkurransen mellom de ulike sentrene.

I dag har Skullerud Sport Senter ca 1200 medlemmer fordelt på 4000 m2. For å klare å gi hver og en av medlemmene, den oppfølgingen de ønsker, bruker de Mywellness systemet fra Technogym. I tillegg til å bruke Mywellness som CRM-system, booking og inngangskort, bruker også senterets trenerer og gruppeinstruktører systemet i alt de gjør. Hovedtrener har tidligere uttalt: «Hadde det ikke vært for Mywellness, hadde jeg ikke giddet og vært i bransjen mer.

 

Aspirasjoner – motiverende timer – fornøyde medlemmer

Relaterte produkter

TechnogymSkill line - SKILLRUN – løpeklasser

Les mer

For et nytt medlem på Skullerud Sport Senter starter medlemsreisen med en Aspirasjonstest. En test som finner ut hva som motiverer det enkelte medlemmet i treningssammenheng. Basert på testen vil medlemmet få tips til hvilke type gruppetimer som vil gi den enkelte mest utbytte. Videre får medlemmet en innføring i MyWellness appen, samt treningsapparatene. Et treningsprogram og treningsmål blir satt opp i appen slik at senteret kan følge opp medlemmet dersom det faller ut av rutiner.

Technogym aspirasjoner

jorunn foss skullerud


«Vi har ekstremt lav utmeldingsprosent, og svært få inaktive medlemmer
. MyWellness Cloud fra Technogym er ene og alene årsaken til den unike oppfølgingen vi har av våre medlemmer. Hovedtreningsveileder på senteret har uttalt at han hadde ikke vært i bransjen i dag, hadde det ikke vært for Technogym sitt Wellnessystem. Teknologien sørger for at vi klarer å følge opp hvert enkelt medlem på et personlig plan. På denne måten tilbyr vi de noe helt eget, i tillegg til de unike treningsopplevelsene som vi leverer hver dag» – Jorunn Foss daglig leder og eier Skullerud Sport Senter.

 

Kommunikasjon, motivasjon og oppfølging. Frigjør tid, slik at du kan følge opp dine medlemmer.

 

Relaterte produkter

TechnogymMywellness Cloud – en digital treningsopplevelse

Les mer

MyWellness Cloud er verktøyet som hjelper deg som senter å kommunisere, motivere og følge opp medlemmene dine. Et CRM-system som består av ulike applikasjoner du kan velge ut ifra dine ønsker og behov. Mywellness Cloud har et komplett sett av mobil- og webapplikasjoner og snakker både med apparatene, kundene og deg. På den måten kan kunden enkelt registre all sin trening i appen, både på senteret, hjemme, utendørs, eller på reise. De personlige trenerne på senteret kan enkelt legge inn og følge opp sine kunder i systemet. På denne måten kan de gi nøyaktige tilbakemeldinger og tilpasse treningsprogrammet etter progresjon og preferanser.

Technogym SKILLRUN Class & NUFFIELD from Technogym on Vimeo.

Når du, ved hjelp av aspirasjoner og medlemsundersøkelse, vet hva som motiverer dine medlemmer til å trene, hvorfor da ikke tilby de beste treningsopplevelsene og de mest populære gruppetimene?

Relaterte produkter

TechnogymSkill line - SKILLROW romaskin

Les mer

Treningstrendene for 2020 ble nettopp publisert av  American College of Sports Medicine (ACSM), hvor det er tydelig at bærbar treningsteknologi, gruppetrening og HIIT ruver på topp. Ønsker du å treffe medlemmenes behov, og følge fremtidens treningstrender? Du kan ved hjelp av Technogyms Skill Line produkter, sammen med Mywellness, tilby både bootcamp, og HIIT gruppetreningsformater. Alt planlegges, styres og kjøres via applikasjoner i Mywellness. Technogym har lansert flere gruppetreningsformater for å imøtekomme forbrukerens ønsker og behov.  Skillbike class, Skillrow class, Skillrun class, Skillmill class, og det pulsbaserte gruppetreningsformatet Teambeats, er slike eksempler. Formatene kan enten benyttes i rene rotimer, sykkeltimer og løpetimer, eller sammen med Skilltools i en Bootcamp eller HIIT gruppetime.

Customized app technogym

Egne moduler / applikasjoner, eller Customized app – velg det som passer deg i Mywellness

Mywellness gir medlemmene mulighet til å logge inn på treningsapparatene med sin mobil, wellnessnøkkel, smartklokke eller Technogymbånd. På denne måten blir all treningshistorikk lagret, og medlemmet kan følge sin treningsutvikling og fremgang. I tillegg kan man legge til de ulike applikasjonene man ønsker i Mywellness. Senteret kan også velge å få sin helt egen customized app. Appen kan fungere som adgangskort, lås til skap, booking av gruppetimer, gruppetreningsprofiler, registrering av aktivitet, forslag til øvelser og program fra PT.

Systemet lar deg bli kjent med medlemmene dine på en helt ny måte. Ved å kategorisere medlemmene ut fra et aspirasjonskart sikrer du at du kan tilby de riktige gruppetimene til dine medlemmer. Du kan også tilby morsomme konkurranser og kjøre nyhetsbrev med tips eller reklame mot kundene både via systemet og via apparatene. Unityskjermene på kondisjonsmaskinene blir en ekstra plattform hvor du enkelt kan kommunisere med medlemmene dine. Publiser inspirerende innhold, info om nye timer, eller kommende timer med ledige plasser.

Smart fasilitetsstyring, sømløs interaksjon med medlemmene og økt engasjement er de viktigste fordelene med Mywellness. Bli kjent med dine medlemmer på ny, kontakt oss i dag for en uforpliktende prat.