Artikkel

Få løpetips fra en av Skandinavias beste løpere gjennom tidene

TekstHæge Fagerhus Asak

FotoNorberto Lacourt

Kontakt oss
Hæge Fagerhus Asak

Hæge Fagerhus Asak

Home Sales Specialist/Master Trainer

+47 990 07 988

En av Sveriges og Skandinavias beste løpere gjennom tidene sverger til sin MyRun for kvalitetsøkter innendørs i kaldt vær.

Mustafa myrun

Mustafa Mohamed er nordisk rekordholder på 3000 meter hinder (08:05:75) og 10 km (28:12). Han vant sitt første SM-gull allerede for 21 år siden. Fra 1998 til i dag har det blitt mengder av medaljer både i Sverige og internasjonalt.

Mustafa Mohamed sine beste løpetips til deg som løper 3 – 4 ganger i uken:

Relaterte produkter
MYRUN – tredemølle

TechnogymMyRun - MYRUN – tredemølle

Les mer

Hva er hemmeligheten bak Mustafas suksess og lange karriere?
Vi var så heldige å få en prat med langdistanseløperen, og fikk hans beste løpetips for mosjonister som elsker løping og ønsker å forbedre og utfordre seg selv.

Det viktige er å få til en regelmessig trening og deretter variere treningen. Begynn med å sette et mål. Hvis det er et løp, er det da å komme seg igjennom og ha en god opplevelse, eller er det et bestemt tidspunkt som er målet? Sett deg realistiske mål og gi deg selv nok tid til å forberede deg.

Mustafa løper my run technogym

Mustafa Mohamed tar gjerne løpetreningen inne i høstmørket.


Hva er ditt forslag til en mosjonist som løper 3-4 ganger i uken?:

  • En økt i uken med mye fart, som for eksempel intervaller 
    Intervalløkter kan man variere så mye man bare ønsker. Her er noen eksempler på ulike intervaller som jeg liker godt. I tillegg gir de deg en utfordring og får hjertepumpen til å slå:
  1. 10×2 minutter med 1 minutt hvile etter hvert drag.
  2. 3x (3-2-1 min) med 1 minutt hvile etter hvert drag.
  3. 8-6-4-2 min. Hvil 2 minutter etter 8 minutter, 90 sekunder etter 6 minutter, og ett minutt etter fire og to minutter.  
  4. 15×1 minutt med 1 minutt hvile etter hvert drag.
  5. 4×6 minutter med 2 minutter hvile etter hvert drag.
  6. 4-5x (90-60-30 sekunder) med 1 minutt hvile etter hvert drag.
  • En økt i uken med langdistanse, hvor distansen øker gradvis etterhvert som du merker at kroppen kan mer.  Begynner du med 10 km så kan man øke med 2 km hver gang, og når du har kommet opp i 20 km holder det å øke med 1 km for hver gang.  Det viktigste er å lytte til kroppen!  I blant kanskje man skal korte ned treningsøkten i stedet for å øke hvis man kjenner seg sliten eller ikke har det i seg. 
  • En til to løpeøkter på mellom 5 og 12 km

Musse gjør mye av sin trening på Technogyms MyRun, en av markedets beste, og kraftigste tredemøller i sin størrelse. Visste du at MyRun gir deg biofeedback underveis i løpeøkten? Tredemøllen måler steglenge, kadens, bevegelse med mer, og gir deg live feedback underveis, slik at du kan konsentrere deg om å bli den beste utgaven av deg selv.  I tillegg kan den tilpasse musikken til løpetakten din, og synker med ulike løpsapplikasjoner. Les mer om hvorfor du bør ta løpeøkten din innendørs i høstmørket. 

Kontakt oss
Hæge Fagerhus Asak

Hæge Fagerhus Asak

Home Sales Specialist/Master Trainer

+47 990 07 988

Vi tilbyr finansiering for privatpersoner. Og i hele oktober og november tilbyr vi deg gratis frakt på møllen, sikre deg MyRun før jul her. 

Relaterte produkter
MYRUN – tredemølle

TechnogymMyRun - MYRUN – tredemølle

Les mer

Vi tilbyr rentefri finansiering til privatpersoner. Og ut hele november tilbyr vi nå gratis frakt over hele landet. Spar opptil kr 2500,-

Finansiering for privatpersoner