Artikkel

La 2020 bli ditt treningsår – hjemmetrening kan gjøre dørstokkmilen litt kortere

TekstHæge Fagerhus Asak

FotoMari Hansen

Kontakt oss
Hæge Fagerhus Asak

Hæge Fagerhus Asak

Home Sales Specialist/Master Trainer

+47 990 07 988

Bestem deg allerede i dag for at 2020 skal bli ditt treningsår. La deg inspirere av vårt treningsprogram “intervaller og sterkere med strikk treningsprogram”.

Er du så heldig å eie din egen tredemølle? Eller går du å drømmer om å investere i en? MyRun fra Technogym er tredemøllen som gjentatte ganger har blitt kåret til best i test. I flere uavhengige tester. En av markedets kraftigste, men mest kompakte møller for hjemmebruk. Møllen er unik på grunn av sitt design, og sine teknologiske funksjoner, og kan bla. måle steglengde, stegfrekevens og bevegelse. Les mer om alle funksjonene til MyRun.

Har du ikke plass eller økonomi til å investere i en tredemølle, er sjelden veien til nærmeste treningssenter for lang. Eller liker du kanskje best å løpe utendørs? Uansett hva du foretrekker, hvorfor ikke kombinere kondisjonsøkten med en liten styrkeøkt? Som attpåtil kan uføres hvor som helst, når som helst?

Treningsprogram for alle – du velger selv intensitet og motstand ut i fra ditt nivå

Vår Home Sales Specialist og Master Trainer, Hæge Fagerhus Asak, har satt sammen en enkel, men effektiv treningsøkt. Her får du trent alle muskelgrupper i en og samme treningsøkt. Og både kondisjon, styrke og fleksibilitet får testet seg. Treningsøkten passer for absolutt alle, uansett nivå og alder. Du justerer selv både fart og helling på møllen. Og hvor tung styrkedelen blir, avhenger av hvilken motstand du velger på strikken. Treningsøkten kan utføres hjemme, på treningssenter, eller utendørs. Og er perfekt on-the-go. Ta med deg strikken i kofferten neste gang du skal ut på reise.

Dine 30 minutter for bedre kondisjon og en sterkere kropp

En kombinasjonsøkt som foregår på tredemølle og med treningsstrikk. Alternativt kan du løpe utendørs, bruke en ellipsemaskin eller en trimsykkel.

  1. Rask oppvarming. Start med lett jogg i 5 minutter på tredemøllen.
  2. Kondisjonsøkt på mølle og styrketrening med strikk. Hele programmet består av tre runder. Hvor du annenhver gang løper i 4 minutter på møllen, før du så trener styrkeprogrammet “Sterk med strikk”. Løp på så høy hastighet du klarer i 4 minutter. Deretter utfører du “Sterk med strikk” programmet. Gjenta dette tre ganger.Lykke til og god trening!
    Relaterte produkter
    Bli en bedre løper

    TechnogymMyRun - Bli en bedre løper

    Les mer

    Relaterte produkter
    POWER BAND RESISTANCE

    TechnogymPOWER BAND RESISTANCE

    Les mer

Sterk med strikk

  1. Knebøy/frontbøy med strikk belastning over armene
    – Rett i ryggen
    – Blikket frem
    – Armer i skulderhøyde
    – Trekk inn magen for god balanse
    – Gjenta 15 ganger

    Knebøy med strikk

  2. Biceps Curl, strikk under 1 eller 2 føtter
    – Rett i ryggen
    – Armene inntil kroppen
    – Jobb med stram strikk fra bunn posisjon til topp
    – Gjenta 15 ganger

    Hæge biceps curl technogym myrun

    Biceps curl med strikk

  3. Utfall bakover med skulderpress
    – Rett i ryggen
    – Armene strakt over hode
    – Strikk under foten som står igjen
    – Andre fot et steg bakover
    – 90 gradersvinkel i fremre fot
    – Gjenta 15 ganger på høyre og så på venstre

    Utfall bakover med strikk

  4. Sittende roing
    – Rett i ryggen
    – Strikk under føttene
    – Stram strikk fra start posisjon
    – Løft armen opp over hodet og tilbake
    – Trekk strikk mot brystet og albuer rett ut til siden, press skulderbladene sammen
    – Gjenta 15 ganger

    Sittende roing meds strikk

  5. Hofteløft
    – Fest strikken rundt begge føtter, legg strikken over often når du ligger nede
    – Slapp av i overkroppen
    – Ben i hoftebreddes avstand
    – Løft hoften opp så høyt du klarer og knip i sete
    – Gjenta 15 ganger

    Hofteløft med strikk

  6. Hestespark/benløft
    – Fest igjen strikken rund begge føtter, og legg den over kneet som du skal starte med nede på matten
    – Stå med armene rett under skuldrene, knærne rett under hoften
    – Stabiliser rygg i naturlig posisjon for god balanse
    – Spark ene foten bakover, og tenk du skal sparke den fra deg ( ikke oppover )
    – Rolig ned tilbake i utgangsposisjon
    – Gjenta 15 ganger på høyre og venstre ben

    Hestespark med strikk.

Ønsker du hjelp til å designe ditt hjemmegym?