Innlegg

Drømmen om hjemmegym med Pia Seeberg DEL 3

TekstMari Hansen

FotoPia Seeberg

I drømmen om hjemmegym med Pia Seeberg får vi i løpet av seks episoder se alt fra de første tankene til veien til et ferdig hjemmegym.

Episode 3 er en gjennomgang av romaskinen SKILLROW, som er Pias favoritt.
Sitat Pia: «SKILLROW sin teknologi, kvalitet og opplevelsen den gir deg er helt unik. Skillrow har to funksjoner. Klassisk kondisjonstrening slik vi kjenner en vanlig romaskin, men også funksjonen Power, som gjør at du kan bruke maskinen som et styrkeapparat. Romaskinen er utviklet sammen med olympiske mestere da Technogym er sponsor av OL og møllen har en funksjon som heter Aquafeel, som virker på samme måte som om du skulle ro i vann». 

Videre sier Pia: hvis du ikke visste det fra før, så kan jeg fortelle deg det nå. Jeg elsker romaskin. Både til meg selv og kunder. Det er et fantastisk treningsapparat for hele kroppen, og når teknikken sitter er det i mine øyne få kondisjonsapparater du får så mye igjen for som i en romaskin. Alle som har testet SKILLROW vet hvorfor akkurat denne er en favoritt, og etter å ha sett videoen skjønner du mest sannsynlig det, du også – kanskje du har en sånn på treningssenteret ditt?»

Episode 3  viser deg romaskin som kondisjonsapparat, hva, hvordan og hvorfor

Med appen SKILLROW som Pia snakker om i videoen får du tilgang til masse ulike treningsøkter og tutorials som du kan kjøre på egen hånd eller i gruppetreningstime. I tillegg lagres alt du gjør via appen My wellness Cloud slik at du hele tiden har kontroll på dine økter.

Pias tips til riktig teknikk: 

  • Når du presser ifra med beina, kjenn at du bruker hele foten, og aller mest hælen – da kobler du på baksiden av kroppen, spesielt rumpe og hamstrings. Det vil vi jo.
  • Kjenn at kraften du skaper med frasparket forflytter seg til overkroppen, og at du trekker med armene når beina er rettet ut – ikke før. Det er mer effektivt å bruke kraften fra beina til å hjelpe overkroppen med å trekke håndtaket til deg.
  • Etter å ha touchet brystet med håndtaket, rett ut armene før du igjen bøyer beina.
  • Gjenta.

Bottom line, sørg for godt fraspark i beina, og tenk at det er de som skaper krafta. Bruk det hele og fulle draget ditt, og ikke fall for fristelsen til å stresse deg gjennom roingen, og dermed forkorte draget – det går utover antall meter du sanker, samt hvor effektivt du ror.

 

Har du gått glipp av de tidligere episodene?

I episode 1 ble vi introdusert for hvilke ønsker og tanker Pia hadde rundt sitt hjemmegym. Sammen kom vi frem til de beste løsningene for akkurat Pia og plassen hun hadde tilgjengelig. Levering, montering og opplæring av utstyret fikk vi se i episode 2. 

 

Vil du vite mer om hvordan første fase med hjemmegym fungerer sammen med oss?

Ta kontakt med Hæge Fagerhus Asak i dag og sjekk ut Pia´s blogg her!